Friday, April 27, 2018

catch me by surprise...


 no more Indaian? (he achieved his goal on the Indian.)

あれ?インディアンじゃなくて?(一応インディアンは今やれることがひと段落したらしい)

today, shinya's giving a TLC to his Aermacchi.

今日は急に愛車アエルマッキを愛でている。


he does whatever he feels like doing.

気まぐれボーイ。ボーイじゃなくてオサーンだった。



Thursday, April 26, 2018

doing the necessary...


something turned shinya's cannonball switch on... he said he was not just giving a TLC to the Indian, whatever he's doing is the things he gotta do in prep for the Cannonball.

なんだか急にキャノンボールのスイッチが入っちゃったみたい。「ただ愛でてるだけじゃない、どれもこれもキャノンボールに備えてやっておかねばならないことばかりなんだから」本人談。










Wednesday, April 25, 2018

the more you like it, the more you want to do it...


 continues from yesterday...

昨日から引き続き・・・

 shinya's giving more TLC to the 1915 Indian.

インディアン愛が止まらない木村氏。





Tuesday, April 24, 2018

the catalyst...



our neighbor T says his 1917 JD is nearly done and brought it to our workshop. he's going to participate in Cannonball for the first time.

今年初めてキャノンボールに出場する近くに住むTが、もうちょっとで完成だ!と1917年のJDを見せにやって来た。


 T wanted to shinya to try it 😊

木村氏にどうしても乗ってもらいたいんだって。

it sounds super healthy and much more stable than our Indian.

そそくさと乗る木村氏。我々のインディアンに比べてもう全然しっかりしている。




 thank you for stopping by T!!

またねー

🏁


shinya flustered and started to work on our 1915 Indian 😅

急にあせってインディアンの足回りに取り掛かる木村氏 😅






Monday, April 23, 2018

ride ride ride monday...


 XL125

shinya wants to extend the handlebar. it may make easier to slide. maybe.

XL125のハンドルを伸ばそう計画。この方がスライドしやすいんじゃないかという安易な考え。






💨💨💨


canyon ride. our monday canyon ride club mate brought his RD250/350.

月曜山乗りクラブの部長のB級グルメ王がRD250改350で誘いにやって来た。

 we took our SR500 and the Le Mans III.

SR500とグジィ・ル・マンで誘いに答える我々。



💨💨💨



canyon ride round 2 in the late afternoon. this time, shinya took the XLCR for a test ride.

夕方、XLCRのテストライドと称して山乗り2ラウンド目。何度でも気持ち良い。





💨💨💨



came back from the canyon and checking the super long handlebar 😺

山から戻ってXL125の伸ばしたハンドルをチェック。長いし。




Sunday, April 22, 2018

XLCR tuning day...


 Schenker Super Skunk

シェンカー・スーパー・スカンク号

 ride, wrench, repeat.

乗って、調整、乗って、調整。そんな日曜。






Wednesday, April 18, 2018

here we are...


 on Mars (Johnson Valley) 4 Hondas and 1 Triumph.

来ちゃった ♥ 火星。ほとんどホンダ、1台トライアンフ。

with our accomplices Kiyo and Kat. just spent the whole day in the dirt.

コソ練仲間のKヨナガズと、日がな一日ひたすら乗りまくる。意味などない。

were extremely satisfied.

満足、満足。




Tuesday, April 17, 2018

it's about time to be in the dirt...


Honda XR185/200, Honda XL 125 and XL100.

ホンダ勢ぞろい。そろそろ土が恋しいなあ。



Monday, April 16, 2018

after dark activities...


 valve wrapping for the iron head.

XLCRのシリンダーヘッド、ヴァルブをすり合わせ中

and then he suddenly started to change the tyre of our Honda XL125 afterward in the middle of the night.

ホーニングが終わったかと思いきや、突然XL125のタイヤ交換を始める真夜中。


for shinya there is no boundary between work and hobby.

ほんと、趣味と仕事の境目が曖昧・・・ていうか、ない。



Friday, April 13, 2018

custom revolution ride...


right after we came back from the canyon, shinya led the pack to Petersen Automotive Museum from our workshop. met up with Kiyo & Kat in downtown LA.

山から戻るや否や。グループをチャボからピーターセン乗り物博物館へ先導する木村氏。ダウンタウンでKヨナガ氏とKットさんと合流してみんなでライドイン。

 custom revolution






and more beautiful motorcycles to enjoy. highly recommend you to go check them out when you have a chance.

他にももっとたくさん美しいオートバイが展示されているので、チャンスがあればぜひ足をお運びください。


Kiyo's Garage Kiyo, Heiwa Motorcycle Kengo Kimura, shinya, Brat Style Go got together at the opening reception.

Kiyo's Garage Kヨナガ氏、平和モーターサイクルのKムラ氏、ブラット・スタイルのGTカミネ氏と。

Kiyo's Triumph, Kat's CL77, my XT500, shinya took the CB750, the King.

本日のラインナップ。Kヨナガ氏のトライアンフ、KットさんのCL77、筆者のXT500、木村氏はCB750王様を。


after all, we came out, watched, and talked about our own motorbikes...    

結局人混みに疲れて外で自分たちのオートバイを眺めながらあーだこーだ言って楽しむ我ら。