70年代日本車狂いという重い病が最近悪化の一途をたどっている木村氏に、CB125が仲間入り。まだ学生だった頃、最初に本格的カスタムをしたのがこのCB125だったそう。その時はスズキのタンクを付けてまな板でシートを作り、メタリックピンクに塗装したらしい。本格的と言ってもかわいいもの、だけど外に停めておいたら喫茶店から人が見に出てくるくらい大好評だったんだって。喫茶店というところが291。
nothing works on this bike right now but shinya says it's perfect for his hobby project :) it'll be super exciting if he can make it running.
このバイク現時点では何一つ機能しないのです。趣味の時間にぴったりだ!と大興奮の木村氏。これが走るようになったらそりゃ感激ですわね。
checking out the differences between the CB125 and the XL100 that he recently restored.
最近完成させたXL100にもまたがってCB125との違いを研究中。熱心ですなあ。
checking...
色々・・・
and checking.
チェック中。
4 comments:
Probably won't be long before he's pulling wheelies on that one. I've got one of those, but it lives in boxes. The shop foreman at the shop I used to work at, had one he commuted to work on. The first thing he did was remove the odd 'splitter' plate in the intake, and jet it up. It was real lean from the factory. I gotta admit it seemed to make a big difference in power.
Hmmmm, so it was really a hobby of yours from a long time ago? You have been customizing motors since your high school days...now that's something passion of your hobby.
Fender Flares | It's All About Car
いいですね!CB125.僕のカスタムバイクもここから始まりました。
今では元気に走ってくれて子供のように可愛がっています。最近、走っていないのが気がかりですが・・・
近いうちにチャボまで行きたいですね~
Hairy Larry: thank you for the tip!! it will be a long way to actually feel the power, though.
Bushwacker: he has been a motorcycle enthusiasts for more than 30 years and as a career he has more than 25 years of experience.
TAdesign: CB125だとチャボまでの道のりもちょっとした旅になりますね!
Post a Comment