Saturday, July 15, 2017

false information...


 it's unusual for us to come out a day before and get the Spike inspected on the dry lake. 

我々には珍しく一日前にエルミラージに出向き、車検を済ませる。


because we had "starting line setup" duty.

なぜならスタート・ラインの設置当番だから。

land speed racing at El Mirage is composed of all racers and supporters efforts. it's a part of the race.

こうやってエルミラージでの最高速レースは、レーサー達やサポーター達が交代で係りを担当して支えている。これもレースのうち。

 102 F°

39 C°


and we made it!

なんとか完成!


🐫


when we came back to Azusa, confused Sam-san and Wata were waiting for us.

Sam-san bought his own trailer this year to haul his racer to Bonneville (he rented a trailer last year). the used trailer he found on C-list needed some modification to fit his Miata and so he has been working on it at Wata's workshop.

アズサに戻ると悩めるSムOカモト氏とWタナベ氏が待っていた。

ミアータをLAからボンネビルに運ぶため、昨年はトレーラーをレンタルしたSム氏。今年は個人売買でミアータが載る大きさで最小サイズのマイ・トレーラーを入手。多少の手直しが必要だというのでここ数日間アズサで作業していたという訳。


Wata wanted to take his 240Z to El Mirage tomorrow to get it pre-inspected for SpeedWeek. he has arranged to borrow a trailer from his friend before Bonneville but it's not here yet. 

Wタナベ氏はボンネビルに引っ張っていくトレーラーは何とか知り合いの方に借りることが出来そう。ただ、明日のエルミラージにZを持って行ってザックリでも事前車検を受けておきたいらしいけれど、まだトレーラーは手元にはない状態。

Sam-san's Miata and Wata's Datsun are similar in size. so their plan was to haul the Datsun on Sam-san's trailer to El Mirage tomorrow so that Sam-san could test his trailer and Wata could take his machine to the dry lake.

そこで、ミアータとZは大体同じような大きさだし、明日試しにSム氏のトレーラーでWタナベ氏のZを運んでみようというのが最初の計画だったらしい。

however, the plan ended up in smoke... was Datsun bigger than Miata? nope. the trailer was too small. it was supposed to be a 10 x 10 but was actually a 8 x 8... guess someone didn't measure it right. but i'm sure Sam-san will come up with an alternative solution. 27 days until SpeedWeek 2017.

しかしながらこの計画はおじゃんに。トレーラーにZが載らなかったらしい。ミアータよりZの方が大きいからだって?ノンノン。10フィートx10フィートだといって売りに出ていたトレーラーは実際計ると8フィートx 8フィートだったんだって。買う前に計れって?そんなつれない事は言いっこなし。明日のエルミラージは諦めてボンネビルまでに何か改造策を練ることに。なんだかやること山積みだけども、スピードウィークまであと27日・・・もあるから大丈夫きっと。




No comments: