Wednesday, August 15, 2012

the last stretch...







 "which riding position do you think it'll go faster?" he asked. i really didn't know but said the second one because it seemed like the first one looks lower but his face may resist the airflow. he agreed.

「どっちのポジションの方が速いかな?」と聞いてくる木村氏。えぇぇぇ全く分からなかったけど、一つ目は低く見えるけど顔が空気の流れを妨げているように見えるので、二つ目と答えたら、「だよねー俺もそう思ってずっとやってんだけどねー」って、じゃあなんで聞いてきたのさ、焦るじゃないか!

 
 two tiger faces for dual-engine triumph :)

エンジン2個載せだからトラの顔も二つ。


he wanted to put the sprocket back in the bigger size and give it a try one more time :)

スプロケを最初のサイズに戻して、どうしてももう一回だけトライしたい木村氏。いいぞ、いいぞ!






i didn't know if shinya was using the content of this out-of-date ignition seal but he was. the spray can sure looks awesome but i'm not sure about the inside.

こ、これは!この古いイグニッション・シールのスプレー缶は確かにカッコイイ。しかし、木村氏が賞味期限切れ甚だしい中身も使っていたとは知らなかったぜぃ。ケミカルものくらいは新しくてもいいと思うぜぃ。むしろ新しい方がいいぜぃ。

oh my! shinya found the crack on the sprocket nut. he said it just needed a quick welding but we usually don't bring welding machine because shinya decided if we need to use welding machine we go home.

ああああ、がび~んがび~んがび~ん。スプロケナットにヒビが・・・さっと溶接できれば済むことらしいんだけど、レース場で溶接機を使うようなことが起きたら諦めて帰る、と決めている木村氏は溶接機は持ってこない主義。でもこれで諦めたくないのは痛いほどわかる。


everybody told us that if you need welding job on the salt, go to him. so we did. he did super beautiful job in a second.

誰もが口を揃えて言う、塩の上で溶接が必要な時はヤツのところへ行けと。素直に行ってみる。一瞬にして何を求めているのかを理解し、何とも美しい溶接を数秒で施してくれた。

he was this team's exlusive welder but had been helping many many racers on the salt flats. he said "we're all racers, right? so we help each other, right?" we couldn't thank him enough but we just go out there and do our best.

彼は記録をバンバン出しているここのチームの専属溶接技師。でも、今までずーーとここボンネビルで多くのレーサー達を分け隔てなく助けてきている人でもある。「俺たちはみんなレーサーだろ?助け合うのは当然だよ」と言ってくれた。感謝してもしきれないけど、こうなったらスターティング・ラインへ行って思いっきりレースするしかない!

 perfect!

ココ。


 the very last run for this year on the salt flats.

さ、これが今年のボンネビル最後の1本です。

after all, we couldn't beat 114mph but i think shinya did his best for this year. we'll do better next year :P goodbye, bonneville! see you next year!

さて、帰りますか。ええ、聞かないでくださいよ、最後は何マイルだったかなんて。結局114マイルを破ることは出来ず、でも本当に今年やれることはすべてやって悔いのないレースを楽しめました。また来年出直してきます!今年はキャノンボールが控えているというのに、結構塩に長居しちゃったな。頭を切り替えて、サササッとアズサに戻ります。


stopped by our friend's house in vegas at middle of the night to pick up my XT500 frame and they made dinner for us. the van had no problem so far. we headed south a bit more.

ラス・ヴェガスまで一気に来て、夜中に友達の家に預かってもらっていたXT500のフレームをピックアップして夕飯をご馳走になって、少しゆっくりできた。 ありがとう!もう少しだけ南へ進みます。




5 comments:

Andy said...

Shinya move ur footstep waaay back near the rear wheel.. superman's riding style help you break the wind

menacing ayu said...

Andy: yeah but it has jockey shift...

GuitarSlinger said...

Bonneville Definitions ;

1) If you make a full pass/round trip without breaking , spinning or crashing - Its a WIN

2) If you exceed your best previous time - It's a RECORD ( a personal record for certain ... but a record never the less)

3) If you break the Official Record for your class - Thats the ICING on the Cake

So once again ... Congratulations ! You wonderful ' Salt Ghosts ' you !

Bastybikes said...

Congratulations for all the efforts you Guys did ! And for racing on the salt !

Keep on the good spirit and wonderfull work !

greetings From
Transilvania

tooffyck said...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151104999623069&set=a.10150881633563069.440202.728983068&type=3&theater

A photo I did of you !
And I can see myself in one of your photo, the same moment.

Friendly,
Vincent