Sunday, September 11, 2016

nightly repair day 2...




 the race of the century is tough. everybody's working on their machines for tomorrow.

今回のレースは本当にタフ。みんな明日も走るために色々やっています。




 our motor is out...

エンジン降りました。






found a broken pin, a broken crank bearing, and a broken cast iron original piston. all the breakages were result of the extreme heat and fatigue from the stage 1.

開けてみたらクランク・ピン、クランク・ベアリングがダメになっていてオリジナルの鉄ピストンは割れていた。昨日の渋滞・信号の嵐でかなり熱くなってしまったためと疲労が原因と思われる。













 it was sticky hot during the day but now it's freezing.

日中は湿気ムンムンで暑かったのに、夜中から朝方にかけてどんどん冷え込んできました。


at 5 am, the motor is back in place. shinya and Niimie replaced everything that were broken, did truing, valve lapping and valve guide repair at the parking lot and ready for the stage 3 in a couple of hours. thank god we had spares. and these two are awesome!

朝の5時、壊れたパーツをすべて取り換え、トゥルーリング、ヴァルヴのすり合わせ、変形したヴァルヴ・ガイドの修正を凍える駐車場で終えました。そして、数時間後にはステージ3が待っています。とにかくこの二人の集中力と絶対に諦めない姿にしびれます。 1時間ほど仮眠して出発です。



2 comments:

matthias said...

Awesome... really. Working all night long an rebuilding the engine until morning - and again back on the road the next day. Unbelievable... Well done Team #80!

Since today I am proud owner of a SR500 cafe racer, Replica of Lossa Engineering Solus.

Never not riding

Matthias

Mark Walmsley said...

Such impressive work. Well done.