now it's time to disassemble the 1915 Indian motor again to check if everything worked out fine.
さて、1915年インディアンのエンジンを再びバラして問題がないか調べます。
according to the old Indian owner's handbook, drain the old oil out of the motor base and flushing cylinders with kerosene every 400 miles is strongly recommended. "it will keep the motor running sweetly, will thoroughly rinse the bearings of all foreign matter and is a preventative of carbon." shinya and Niimie always wanted to do so every other day during the race but they ran into harsh reality in actual race and they were always running out of time :<
10年代のインディアンの古いオーナーズ・ハンドブックによると、「640km毎に古いモーター・オイルをベースから出し、シリンダーに灯油を少々入れて数分間エンジンを掛けるというフラッシングをすることをお勧めします。」と、あります。これをやることによって、エンジンがスムーズになり、ベアリング類に付いた不純物を流すことも出来て、エギゾースト・ポートにカーボンが付きにくくなるらしい。いつもカーボンの塊に悩まされるので、2日に一度はフラッシングしよう!なんて言っていても、実際のレース中は修理や点検でそんな余裕はなく・・・今回はレース中に2日に一度、出来れば毎日フラッシングしたいところ。
flushing.
フラッシング中。
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