shinya has been busy making something since morning.
朝からゴソゴソと活動する木村氏。
the guys who raced their air-cooled 80's kawasaki Z are coming to drop their record holding machine today. yes, they got 195.336mph and broke the class record! shinya wanted to give them something and made this trophy :)
あの、80年代の空冷カワサキZで最高速にチャレンジしているチーム・rods and blueの皆さんが、レコードホルダーのマシンを箱に入れに来るのです。そうです、クラス・レコードを破った堂々の記録は195.336mph (314.36km!!) さ、300キロ超えですよ!それで、木村氏はどうしても何か記念になるものをあげたくて、ゴソゴソしていた訳です。
a big smile of the rider S who physically experienced the speed of 195.336mph :D
300キロを体感した男、ライダーのS伯氏のスマイル!カッコイイ!
いやいや、300キロ出したのはスパイクじゃないんですが・・・なぜかスパイクを囲んで雑談中。
go, go, S!! give us just 2+ miles!
エルミラージで風になった男S伯氏がスパイクに跨る!
去年もレース後みんなで山へ行ったので、とりあえず今年もまずは山へ。
we didn't have motorcycles for everyone so they took turns here. they all genuinely love motorcycle. you can tell from their smiles.
チャボ貸出オートバイの数が圧倒的に少なすぎて、全員は乗れないのでここで交代。ここまで乗って来るとみんなこの顔になっちゃいますね。彼らは純粋にオートバイが好きで仕方がない人達ですから尚更。
300キロの男S伯氏がどんな風に乗っているのか覗いてみたけど、割と普通。
blue woodpecker
蒼いキツツキ
記録を出したのは昨日のこと。きっとジワジワと実感が湧いてきているのかもしれません。
they called themselves "the trashy mechanics".
自称「くずメカニック」逹の仲間入りを果たす木村氏。イエイ。
極度の高所恐怖症のエンジン・スペシャリストI野氏、手を地に着いて絶景をチラ見。
back to our workshop and were finally able to see the machine!
チャボに戻り、いよいよ記録を出したマシンにご対面。
can you see the straight crack in the middle of the cylinder head? it got it right after it passed the finish line. what a machine!
シリンダーヘッドが真ん中からまっすぐにピキっと割れています。もう本気の本気を最後に出したマシン。格好良すぎる!
NOS
キャブを洗っています。このチームの手際の良さに感動。それぞれが何をすべきか分かっていて、黙々と役割をこなしています。手際が良いというより、もうそれは見ていて美しい芸術。
moving the crate back to #7 form #12.
手が空いている人達は箱をスットコからチャボに移します。見事な連携プレイ。
195.336mph and 126.081mph, two machines meet again.
300キロと200キロを超えたマシン逹、再会。何か泣けてくる。
shinya on the Z!
木村氏、最高速マシンに跨っちゃった!
back to tokyo.
箱、東京に戻ります。
congrats, guys!! see you on the salt flats next year!
本当におめでとう、そしてお疲れさまでした!今度は塩の上で会いましょう!
2 comments:
on Spike - front tire too big
easier to push a triangle through air vs. a brick
of course we know... we just love the big fat tyres. will change front tyre by the bonneville. the spike was built for street to begin with not for racing, as you can tell, and we've changed here and there, modified little by little over 5 years to make it gradually faster while keeping the basic design. now we got close enough to the class record and we're more than happy to make some big changes.
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